fredag 15 januari 2010

Stavbrott

Medeldistansen började ganska bra för min del. Som väntat var spårnätet tätt och kontrollavstånden korta, så full kartkontakt krävdes. Det lyckades jag hålla, men jag var ett par gånger omkull i drivan. Men vid halva första varvet blev jag påkörd bakifrån så vänster stav gick av. Eftersom det inte fanns reservutrustning ute i skogen blev det sedan att ta sig fram med en stav de kanske tre kilometrarna till varvning. Det förlorade jag förstås flera minuter på, så efter det hade jag inga möjligheter att kämpa om tätplaceringar. De två övriga rundorna gick ändå ganska bra, men längre upp än till en 19:e plats räckte det inte.
Olli-Markus vann tävlingen före Edvard Hrennikov och Erik Rost. Förutom Olli-Markus gjorde vi en ganska dålig laginsats, då Teemu Köngäs var 10. och jag tredje bäst av oss.
I morgon blir det sedan två tävlingar, först sprint på förmiddagen, sedan sprintstafett med tvåmannalag på eftermiddagen. Bara att komma igen.






 

1 kommentar:

  1. Kyllä toi Eric Ruostetta pitkä Jatka. Pall Illa kaks pätkää kyllä yks mies

    t. antin.net

    SvaraRadera