lördag 16 januari 2010

Sprint

Nu på förmiddagen har vi skidat sprint. Det blev inga större framgångar för oss. I den täta tävlingen var Teemu bäst på en åttonde plats och halvminuten efter segraren Kirill Vesselov, Olli-Markus var 11. fyra sekunder efter Teemu och jag 12., en halv sekund efter Olli-Markus.
Redan till tredje kontrollen körde jag förbi en korsning, hamnade att stanna och skidade till slut runt lite längre väg. Sammanlagt tappade jag kanske 20 sekunder på det. Misstaget gjorde att jag sedan nog blev lite för passiv i orienteringen och tog mig helt enkelt inte fram tillräckligt snabbt. Men jag hade i alla fall inte mer en fjorton sekunder upp till tredje plats, så med lite mer flyt hade jag nog varit med i toppen.
Nu får vi vila en knapp timme innan det bär av till TC igen för sprintstafetter. Våra lag är enligt rumsfördelningen här på förläggningen, så jag skidar med Olli-Markus, Teemu med Matti och Juho-Matti med Janne. Starten går 15.00 lokal tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar