lördag 9 januari 2010

Joutseno 1

Temperaturen höll sig sist och slutligen över tjugo grader, så det blev tävling i Joutseno idag. Varmt var det förstås inte, men eftersom det har varit så lite tävlingar på sistone tyckte jag att jag verkligen behövde få mer kart-träning och ställde följaktligen upp. Jag bestämde mig i alla fall för att inte använda riktigt alla växlar i den stränga kölden, så jag gick ut lugnt.
Tävlingsterrängen var ganska så flack och spårnätet inte så speciellt tätt, men i stället fanns det rejält med ganska så kluriga vägval. Spåren var ganska så mjuka och i det kalla föret rejält långsamma.
Jag lyckades lyckades helt OK med vägvalen, även om det blev en del misstag. Det största, en knapp minut, kom redan till ettan. Det långsamma föret och de mjuka spåret gjorde att jag brukade hela 1h35' på de 22 kilometrarna och fastän jag inte gick för full maskin har jag nog kännt mig ganska så sliten nu efter loppet. Till sist vann jag, 35" före Pasi Kiiskinen och dryga minuten före Petri Kiiskinen. I morgon på nytt, hälften kortare bana och förhoppningsvis lite varmare väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar