söndag 14 mars 2010

Fjärde i medeldistansen.

Jag förlorade 51 sekunder åt Eetu Hrennikov i dagens medeldistans och blev fjärde, mellan oss var Andrey Grigoriev och Lars Moholdt. Banan, som bestod av två varv och dryga 13 kilometer, bjöd på trevlig och fartfylld orientering med ganska kluriga vägval. För mig gick det första varvet bättre, vid varvningen delade jag ledningen med Eetu. På andra varvet gjorde jag sedan ett par tre ganska stora vägvalsmissar och kunde därmed inte hålla jämna steg med täten.
Dagens tävling påverkade inte totalställningen i världscupen nämnvärt. Eetu befäste ytterligare sin ledning och kommer att vinna bara han tar sig i mål i den sista dältävlingen. Grigoriev gick lite ifrån mig, men är i alla fall inom räckhåll i den sista deltävlingen på onsdag i nästa vecka. Överlag kommer den tävlingen ha stor betydelse för slutställningen, eftersom det delas ut dubbla världscupspoäng där. Innan det väntar vilodag i morgon och stafett på tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar